Do kogo kierujemy Seminarium?
Zapraszamy do udziału wszystkie osoby zajmujące się zawodowo
pomaganiem osobom starszym i z zaburzeniami poznawczymi, a w szczególności:
- psychologów pracujących w obszarze psychologii klinicznej,
- studentów psychologii i medycyny zainteresowanych problematyką neuropsychologiczną,
- psychoterapeutów zainteresowanych integracją wiedzy neuropsychologicznej z
oddziaływaniami psychologicznymi,
- inne profesje zajmujące się osobami starszymi i osobami z zaburzeniami poznawczymi
Kiedy startujemy?
Pierwsze spotkanie przewidziane jest na środę, 07.04.2021, godz. 18:00 - 20:00. Spotkania będą się odbywać raz w miesiącu, o stałej porze.
Harmonogram na kolejne spotkania:
start: 07.04.2021
maj: 05.05.2021
czerwiec: 02.06.2021
lipiec: 07.07.2021
sierpień: przerwa wakacyjna
wrzesień: 01.09.2021
październik: 06.10.2021
listopad: 03.11.2021
grudzień: 01.12.2021
Jaki jest koszt spotkania?
Koszt pojedynczego spotkania to 120 zł (2h).
Jaka jest formuła Seminarium?
Grupa ma charakter półotwarty, może liczyć od 6 do 12 osób.
W jaki sposób zgłosić chęć uczestnictwa w Seminarium?
Osoby zainteresowane udziałem w seminarium prosimy o przesłanie zgłoszenia wraz
z CV zawierającym informacje o dotychczasowym doświadczeniu zawodowym
i szkoleniowym na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w tytule maila prosimy zaznaczać
“Seminarium Neuropsychologiczne”).
Prowadzący: Agnieszka Żelwetro - neuropsycholog, specjalista psychologii klinicznej. Główne obszary zainteresowań i pracy zawodowej obejmują problemy starzenia się w wymiarze poznawczym, emocjonalnym i osobowościowym. Przygotowuje i współprowadzi programy stymulacyjne dla osób zagrożonych procesem otępiennym i programy terapeutyczne dla osób z otępieniem. Na co dzień pracuje w Ośrodku Badawczo – Naukowo – Dydaktycznym Chorób Otępiennych Akademii Medycznej we Wrocławiu.
Program spotkań:
1. Co i o czym? – tematyka spotkań
a) Między neuropsychologią poznawczą a neuropsychologią kliniczną, czyli nauka a
praktyka kliniczna
b) Jak starzeje się umysł a co dzieje się w uszkodzonym mózgu?
c) Rozpoznawanie otępienia i profile neuropsychologiczne otępień
d) Potrzeby osób starszych i osób z zaburzeniami poznawczymi – różne perspektywy
e) Jakie oddziaływania pozafarmakologiczne są możliwe, a jakie skuteczne?
f) Co wybrać: stymulacja, terapia czy rehabilitacja?
g) Ja jako wspomagający, badający, oddziaływujący?
2. Forma:
a) Wprowadzenie teoretyczne, czyli coś z zakresu neuropsychologii poznawczej
b) Nowości w neuropsychologii (artykuł, książka) , czyli nad czym ludzie na świecie i w
Polsce pracują
c) Metoda diagnostyczna, czyli co i czym możemy badać?
d) Problem diagnostyczny, czyli coś z zakresu neuropsychologii klinicznej